Informacje

Newsletter

Naukowe

Literatura naukowa to ogromnie ważna część wszystkich książek pojawiających się na rynku. Część z nich to na pewno pozycje „ciężkie”, przeznaczone tylko dla bardzo wąskiego grona. Nie oznacza to oczywiście, że są mało wartościowe. Wręcz przeciwnie, ponieważ zawarte w nich informacje to informacje wysoce specjalistyczne, posuwające naszą naukę do przodu być może w wąskich dziedzinach, ale wiele takich drobnych kroczków oznacza z czasem dokonanie wielkiego przełomu.

Pozostała część literatury naukowej jest jak najbardziej przystępną lekturą dla wszystkich. Nie chodzi tylko o typową literaturę popularnonaukową, ponieważ książki naukowe także mogą być podane w sposób przystępny. Ich najważniejszą cechą jest odkrywanie tajemnic świata i nie licząc książek typowo akademickich, podawanie ich w sposób przystępny dla czytelnika, pozwalający mu wpleść nową wiedzę w już znany mu system. 
Szeroko rozumiana literatura naukowa pozwala nam lepiej zrozumieć nas samych, nasze bezpośrednie otoczenie oraz świat, w którym żyjemy. Pozwala nam uzyskać specjalny sposób patrzenia na świat w sposób, jaki może łączyć w sobie pozornie zupełnie nieprzystające perspektywy, a ich efektem jest potem moment olśnienia.

0
Konserwacja i kreacja architektury. Jan Tajchman i jego działalność
Tako

Konserwacja i kreacja architektury. Jan Tajchman i jego działalność

Jan Tajchman

37,50 zł

-25%

50,00 zł

Niedostępny
Darmowa dostawa od 170 zł

Więcej szczegółów

OprawaTwarda
Liczba stron260
Format18 x 25
WydawcaTako
ISBN978-83-62737-62-8

Autorzy książki podjęli się niełatwego zadania. Jak pisać o człowieku, który dzięki licznym talentom i pasji spełnia się w życiu zawodowym nie tylko jako architekt, ale i jako konserwator zabytków, naukowiec i nauczyciel akademicki?

Jak opisać dokonania tak liczne i różnorodne zarazem? Na samym wstępie warto uświadomić sobie, że działalność Jana Tajchmana to sześć dziesięcioleci nieustannej aktywności. Gdy w latach pięćdziesiątych XX wieku jako młody absolwent Wydziału Architektury wkraczał w życie zawodowe, modernistyczne projekty budynków mieszkalnych Le Corbusiera otwierały dopiero nowy rozdział w historii architektury światowej. Kolejne style, mody i konwencje odmieniały architekturę jako sztukę, kształtowały również krajobrazy kulturowe, w które Jan Tajchman wpisywał swoje architektoniczne projekty.

Ostatnie 60 lat to także niesłychanie ważny okres w dziejach światowego konserwatorstwa, o czym przekonuje chociażby zestawienie dokumentów, które miały największe znaczenie dla rozwoju tej dziedziny: od Konwencji Haskiej z roku 1954, poprzez Kartę Wenecką, Konwencję UNESCO w sprawie ochrony światowego dziedzictwa kulturalnego i naturalnego, Konwencję o ochronie europejskiego dziedzictwa architektonicznego po Rekomendację UNESCO w sprawie ochrony historycznego krajobrazu miejskiego z roku 2011. To, co dla dzisiejszych studentów konserwatorstwa jest już historią, dla Jana Tajchmana było rzeczywistością przeżywaną – źródłem bezpośrednich doświadczeń i inspiracji.

z przedmowy Janusza Krawczyka

Justyna Brodzka, Błażej Ciarkowski

Produkty powiązane

30 innych produktów w tej samej kategorii:

Dobre książki się przyjaźnią!

BUKA - FORMAT - TAKO - ALBUS - DRUGANOGA. Pięć wydawnictw i jedna pasja: książka. W naszym bogatym katalogu znajdziecie tytuły zarówno dla dzieci i młodzieży, jak i dorosłych, a także książki uniwersalne, przeznaczone dla odbiorcy w każdym wieku. Mają one szczególną moc: łączą, scalają, zbliżają pokolenia i dlatego zajmują w naszych sercach ważne miejsce.

Książka ma dla nas trzy wymiary: słowo, obraz i dźwięk.

czytaj więcej

Drodzy Księgarze, Bibliotekarze i Nauczyciele,

Wasze zawody należą do tych, które szanujemy najbardziej. To dzięki Waszej pasji do książek nasze tytuły trafiają w ręce Czytelników. Szczególnie doceniamy Wasz wysiłek i zaangażowanie, dlatego zapraszamy zarówno do współpracy handlowej, jak i na rzecz promocji czytelnictwa.

Po zalogowaniu uzyskacie Państwo dostęp do dedykowanej oferty cenowej.

czytaj więcej

Jesteś księgarzem?

Jesteś bibliotekarzem?

Jesteś nauczycielem?